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True North

Remorque utilitaire galvanisée True North, 60 po x 10 pi

#040-8609-0
Remorque utilitaire galvanisée True North, 60 po x 10 pi
3 299,99 $
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True North
True North

Remorque utilitaire galvanisée True North, 60 po x 10 pi

3 299,99 $

Produit Détails

Le chargement et le transport des matériaux sont plus simples grâce à la remorque utilitaire galvanisée True North de 60 po x 10 pi. Cette remorque de haute qualité est idéale pour faciliter le transport de divers types de marchandises, des articles ménagers aux matériaux de construction ou à l'équipement paysager. Cette remorque en acier galvanisé est conçue pour résister aux conditions les plus difficiles et vous offrir des années d'utilisation fiable.

  • Clôture repliable à l'arrière pour faciliter le chargement et le déchargement

  • Assemblé – un léger assemblage est requis

  • Plancher en bois traité durable et résistant aux intempéries

  • En acier durable galvanisé

  • Essieu non motorisé simple à capacité de 1 587,5 kg (3 500 lb) et ressorts à 3 lames

  • Capacité de charge : 960 kg (2 185 lb) Poids nominal brut du véhicule : 1 356 kg (2 990 lb)

  • Dimensions de la clôture : 124 cm L x 145 cm la (49 x 57 po)

  • Dimensions de la plateforme : 305 cm L x 152 cm la (120 x 60 po)

  • *Remarque : la remorque doit être immatriculée avant de quitter les lieux. Pour plus d'informations, veuillez visiter le site Web du ministère des Transports de votre province.

  • *Des frais supplémentaires pour l'assemblage peuvent s'appliquer. Pour plus d'informations, veuillez communiquer avec votre magasin.

  • Veuillez vérifier les stocks disponibles chez votre magasin Canadian Tire Si aucun stock n'est disponible, des remorques seront commandées auprès du fournisseur et seront soumises à des délais d'exécution pour la fabrication

Numéro de modèle de l’article CTG5X10GW
Bande de roulement du pneu Tou terrain
Capacité maximale de charge (g) 960000,00 g
Capacité maximale de charge (kg) 960,00 kg
Capacité maximale de charge (lb) 2116,44 lb
Compatibilité de l’attelage de remorque avec les classes d’attelage Catégorie III
Connecteur de la remorque Système MLI
Couleur Argent
Diamètre du pneu (cm) 69,00 cm
Diamètre du pneu (po) 27,17 po
Fini Noir, Par poudrage
Fonctionnalités avancées Points dʼancrage, Compatible pour VTT / VUTT, Rail ouvert, Barrière de rampe
Freins de la remorque Sans frein
Garde au sol (cm) 37,00 cm
Garde au sol (po) 14,57 po
Hauteur du paquet (cm) 66,00 cm
Hauteur du paquet (po) 25,98 po
Hauteur intérieure (cm) 31,00 cm
Hauteur intérieure (po) 12,20 po
Hauteur une fois assemblé (cm) 78,00 cm
Hauteur une fois assemblé (pi) 2,56 pi
Largeur de rampe (cm) 150,00 cm
Largeur de rampe (po) 59,06 po
Largeur de roue (cm) 21,00 cm
Largeur de roue (po) 8,27 po
Largeur du paquet (cm) 203,00 cm
Largeur du paquet (po) 79,92 po
Largeur intérieure (cm) 153,00 cm
Largeur intérieure (po) 60,24 po
Largeur une fois assemblé (cm) 204,00 cm
Largeur une fois assemblé (mm) 2040,00 mm
Largeur une fois assemblé (po) 80,32 po
Liste d’accessoires Aucun accessoire inclus
Longueur de rampe (cm) 113,00 cm
Longueur de rampe (po) 44,49 po
Longueur intérieure (cm) 305,00 cm
Longueur intérieure (po) 120,08 po
Longueur une fois assemblé (cm) 422,00 cm
Longueur une fois assemblé (pi) 13,85 pi
Longueur une fois assemblé (po) 166,14 po
Matériau du cadre Acier
Matériau du flanc Acier
Matériau du pneu Caoutchouc
Nombre de roues 2
Poids du paquet (kg) 406,00 kg
Poids du paquet (lb) 895,08 lb
Poids une fois assemblé (kg) 328,00 kg
Poids une fois assemblé (lb) 723,12 lb
Prise de câblage de la remorque Plat à 4 directions
Profondeur du paquet (cm) 305,00 cm
Profondeur du paquet (po) 120,08 po
Profondeur une fois assemblé (po) 30,71 po
Saison Toutes saisons
Type de pneu Pneumatique
Type de remorque Remorque utilitaire
Type dʼattelage Boule
Volume pouvant être occupé (L) 960,00 L
Volume pouvant être occupé (gal) 253,61 gal (US)

Notre politique de retour

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Garantie

Exception à la politique de retour : Vente définitive. Aucun retour ou échange.. Garantie limitée d'un an du fabricant. Détails dans le manuel de l'utilisateur.. Soutien à la clientèle : True North 866 822-9662; hello@pjcanada.com

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Ratings
Bande de roulement du pneuTou terrainTou terrainTou terrainTou terrain
Capacité maximale de charge (g)960000,00 g2358000,00 g2358000,00 g2358000,00 g
Capacité maximale de charge (kg)960,00 kg2358,00 kg2358,00 kg2358,00 kg

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Trailer

il y a 4 mois
This trailer is everything I expected lots of room for my atv and lawn equipment. Pulls on the road real nice and you hardly know you are pulling anything.
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Excellent trailer

il y a 7 mois
Excellent trailer for the money.
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About as good as it gets for the money, but definitely not the best trailer to own.

il y a un an
It's not the greatest trailer out there, but considering the price and what you get, chances are you will not find a better deal for the same $$. Pros: galvanized (this means a lot in Alberta), sturdy, strong, solid weld, LED lights, flexible rubber power cord (should not crack in low temps), #3500 Dexter axle with leaf springs (as opposed to the cheap rubber suspension you find in these nowadays). Great carrying capacity. Lots of strap connection points. Strong rear gate for loading ATV and other gear. Cons: sharp edges due to galvanization (may cut your straps), extremely poor license plate location (better find a different place to put it, as you're likely to lose it since it hangs off the bottom of the wheel well), super noisy gate if it sits in the upright position while driving, one of the wood planks is already warping, ridiculous warranty (if there's a problem, you have to deliver it to manufacturer in Manitoba - ever tried shipping a utility trailer???), bias ply cheap-o tires as opposed to quality radials, no spare tire, no spare tire mount, no caster wheel. Judging by the manufacturing dates on the tires, I bought a brand new trailer from Canadian Tire that is actually 2-3 years old. Personally, I think this trailer should've been on sale on account of the fact that it is old, the tires on it should probably be replaced soon (these do not last a very long time whether they're used or sitting in one spot), and in reality this is an old stock that CTire is getting rid of right now, and I am not seeing any new ones arriving in any of the stores in my city. Also, found a few rusty spots where galvanization was damaged due to storage. CTire stacks these on top of each other in the yard, and rubbing removes galvanization thus exposing the bare metal to the elements. The floor is made of pretty thick wood, which is nice, but I can see that some of the planks are already cracking/warping, and I will have to fix this myself (or ship it 2000 km to utilize the ridiculous warranty). There are 2 locations (3 bolt holes) for the front jack, one of them is not great when using with a pickup truck as the gate will hit the handle when fully opened. The "A" frame is pretty wide, and installing a standard box on the frame will require building mounts from an "L" profile iron. The accessories are not too expensive, but you still have to pay for shipping from the manufacturer, which is not cheap. When compared with an older trailer of the same size, it is noticeable that the frame is not as thick/tough as the old one, which is more or less the case for all new trailers - manufacturers are using less material to increase profits, which results in a wimpier trailers. As the saying goes: "they don't build them like they used to" Overall, I am happy with the trailer, and I did a lot of research before I bought this one. It turned out to be the best bang for the buck in this category (although, this trailer is not "perfect"). Aluminum trailers are significantly more expensive (and better too), and used trailers are not that much cheaper than this, hence I find this trailer a good choice. If you can still find one, I'd recommend you buy it, but keep in mind it's not perfect and you may need to make certain adjustments.
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5 X 10 trailer

il y a un an
Great trailer with big tires,had to move the jack stand back because i could not open the tail gate of my truck
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Great for the money

il y a un an
This trailer is everything I was looking for. Galvanized, light and reasonably priced. It handles my dirt bikes or side by side just fine and tows very well. It is light enough to take off the hitch and walk to where you want it to stay when unloaded, which is really handy. My only complaints are trying to find one that isn’t banged up and one that doesn’t already have rusty latches. I found one in great shape, but absolutely everyone I looked at (and I checked many many stores) had the rusty latches. Makes me fearful for what the rest of the trailer will look like all too soon. It may be fine and I really hope so, cause otherwise this is great for the money!
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1 – 5 sur 31 commentaire

Questions

1 - 10 sur 17 questions

Q : How high are the side panels?

il y a 3 ans
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5 Réponses
  • R : Approximately 11”

    il y a 3 ans
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Q : How much does the trailer weigh?

il y a 3 ans
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3 Réponses
  • R : 723lbs. It’s on the Webb site !

    il y a 3 ans
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Q : Can the jack be moved further back? I read a comment that the jack interferes with the tailgate when lowered. Thx

il y a 4 ans
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  • R : I have an F150 no problems with the tailgate. I don't think the Jack can be moved. I put an aluminium tool box behind the Jack for secure storage.

    il y a 4 ans
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Q : What is the inside measurement?

il y a un an
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  • R : 5feet by 10feet

    il y a un an
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Q : I want to have side access on this trailer. Can I remove (cut off) some of the side railing from this trailer. I would remove it above the section where you have a wrapped tongue.

il y a 2 ans
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  • True North Trailers

    R : I could be done but I would recommend reinforcements like we have on our 14’ models. Just note that all warranty would also be void.

    il y a 2 ans
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Q : Just wondering if I buy this does the 30x or 40x points apply to this item? 

il y a 3 ans
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  • R : No idea Have to as Ctc 

    il y a 3 ans
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Q : Whats is the part numbers for spare tire with rim and for the spare tire mount

il y a 4 ans
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  • R : The part numbers are: For tire - 130200/4.5b For tire mount - 160401

    il y a 4 ans
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Q : How high is the trailer ball when level?

il y a 4 ans
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  • R : That completely depends on how high your trailer jack is, the max height the jack goes is approximately 15".

    il y a 4 ans
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Q : What the wheel torque in newton meters (nm) and foot pounds (ft-lb)?

il y a 4 ans
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  • R : The wheels torque needed is 120 ft-lb or 162.7 Nm.

    il y a 4 ans
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Q : How many tie down/anchor points?

il y a 4 ans
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  • R : Currently, the trailer has 4 tie-down holes along the side rail on each side.

    il y a 4 ans
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