Obtenez votre commande dès aujourd’hui. Ramassage* ou livraison le jour même** disponible.

En savoir plus

ÉCONOMISEZ JUSQU’À 60 % LORS DU VENDREDI FOU.

MAGASINEZ

MotoMaster Eliminator

Chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator de série Workshop, entièrement automatique, 40/15/6 a, 6 V/12 V, démarrage du moteur de 125 A.

#011-1980-4
Chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator de série Workshop, entièrement automatique, 40/15/6 a, 6 V/12 V, démarrage du moteur de 125 A.
219,99 $
Articles à succèsMieux notés
Achetez-le en ligne :
Ramassage à Leduc, AB
11 En stock

Ramassage disponible à 09 h 00, 05 déc.

Quantité mise à jour à 1
Nouveaux paiements numériques disponibles à la page de paiement
Trouvez-le également en magasin:
11 en stock au Leduc, AB
Allée 12
Ajouter au registre

À l'attention des personnes résidant au Québec: pour obtenir des renseignements sur l'entretien et la réparation, cliquez ici.

MotoMaster Eliminator

MotoMaster Eliminator

Chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator de série Workshop, entièrement automatique, 40/15/6 a, 6 V/12 V, démarrage du moteur de 125 A.

219,99 $

Objets similaires

Produit Détails

Le chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator Workshop Series est une solution robuste, efficace et polyvalente pour l'entretien de la batterie d'un véhicule. Doté d'un mode de démarrage du moteur de 125 A pour un démarrage rapide et d'un mode de 6 A pour un chargement et un entretien précis, ce chargeur assure une performance optimale. Sa commande entièrement automatique à microprocesseur ajuste le courant en fonction du retour de la batterie en temps réel. Le chargeur est conçu pour être utilisé avec les batteries au plomb-acide de 6 V et de 12 V, y compris les batteries à électrolyte liquide, sans entretien, AGM et les batteries à gel.

  • Conception robuste et contrôle intelligent pour recharger la batterie plus rapidement et sécuritairement

  • Doté d'un mode de charge de 15 A avec une suralimentation de 40 A pour un chargement 33 % plus rapide des piles volumineuses ou à plat

  • Démarrage du moteur de 125 a pour un démarrage rapide

  • Commande entièrement automatique qui adapte l'intensité de courant aux besoins de la batterie

  • Chargement avancé en 5 étapes avec désulfatation et démarrage progressif qui revigore les batteries complètement à plat

  • Affichage numérique qui affiche l'état de la charge, la tension et les codes d'anomalie en temps réel.

  • Bouton de démarrage permettant de démarrer manuellement le chargeur pour une utilisation sur des batteries d'aussi peu que 0 volt

  • La fonction d'essai de l'alternateur vérifie la tension de sortie du système de charge du véhicule

  • Mesures de sécurité intégrées, notamment la protection contre l'inversion de la polarité, les courts circuits, les circuits ouverts, la surchauffe, la surtension et la surcharge

  • Transformateur de service intense et boîtier robuste en acier peint par poudrage avec poignée de transport

  • Isolation spéciale à basse température pour garder les câbles souples, même par températures froides

Numéro de modèle de l’article 0111980
Certifications CEC, Conforme aux normes UL
Compatibilité de tension de la batterie 12 V, 6 V
Couleur principale Noir
Fonctionnalités avancées Arrêt automatique, Indicateur de charge de la batterie, Surveillance du mode d’appoint, Protection contre la surcharge, Protection contre le branchement inversé, À l’épreuve des étincelles, Protection contre les surcharges thermiques
Hauteur du paquet (cm) 25,00 cm
Hauteur du paquet (po) 9,84 po
Hauteur une fois assemblé (cm) 28,30 cm
Hauteur une fois assemblé (pi) 0,93 pi
Intensité de sortie (ampères) 125 A
Largeur du paquet (cm) 24,99 cm
Largeur du paquet (po) 9,84 po
Largeur une fois assemblé (cm) 25,40 cm
Largeur une fois assemblé (mm) 254,00 mm
Largeur une fois assemblé (po) 10,00 po
Liste d’accessoires Aucun accessoire inclus
Longueur du cordon (cm) 177,80 cm
Longueur du cordon (pi) 5,83 pi
Longueur du cordon (po) 70,00 po
Longueur une fois assemblé (cm) 15,60 cm
Longueur une fois assemblé (pi) 0,51 pi
Longueur une fois assemblé (po) 6,14 po
Matériau principal Métal
Modes de taux de charge Automobile
Poids du paquet (kg) 8,07 kg
Poids du paquet (lb) 17,79 lb
Poids une fois assemblé (kg) 8,07 kg
Poids une fois assemblé (lb) 17,79 lb
Profondeur du paquet (cm) 13,98 cm
Profondeur du paquet (po) 5,50 po
Profondeur une fois assemblé (po) 11,14 po
Puissance d’assistance au démarrage (A) 125 A
Régulation de charge Multiétapes intelligent
Temps de charge (h) 0 h
Température maximale (°C) 0,00 °C
Température maximale (°F) 32,00 °F
Température minimale (°C) 0,00 °C
Température minimale (°F) 32,00 °F
Tension d’entrée (V) 120 V
Type de véhicule compatible VTT, Automobile, Bateau, Camionnette, Motocyclette, VUS, Tracteur, Camionnette, VUTT, Fourgonnette
Type d’affichage Numérique

Notre politique de retour

Consulter l’intégralité de la politique de retour

Garantie

Si cet article est défectueux, il est couvert par la garantie du fabricant. Dans le cas où aucune garantie n'est indiquée, cet article est couvert par une garantie Canadian Tire de trois ans honorée dans tout magasin Canadian Tire et il peut y avoir une garantie prolongée du fabricant.

Renseignements supplémentaires

Consulter les guides de l’utilisateur et d'autres renseignements sur les articles

Offres hebdo

Points saillants de l'evaluation

List of Avantages Highlights
List of Désavantages Highlights
Impossible de générer un Désavantages approprié pour le moment.

Évaluations

Sommaire de la notation

Sélectionner une ligne pour filtrer les commentaires
83 commentaires avec 5 étoiles.
21 commentaires avec 4 étoiles.
8 commentaires avec 3 étoiles.
7 commentaires avec 2 étoiles.
20 commentaires avec 1 étoile.

Note générale

4.0
59 commentateurs sur 78 (76%) recommandent ce produit

Évaluez ce produit

Sélectionnez pour évaluer l'article à 1 étoile. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 2 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 3 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 4 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 5 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Pour ajouter un avis, vous devrez fournir une adresse courriel valide à des fins de vérification.

Images et vidéos du client

Filtrer les avis

  • batterie
  • achat
  • facilité d'utilisation
  • charge
  • en cas d'urgence
  • prix
  • qualité
  • la durée de vie
1 to 5 sur 139 commentaire
1 – 5 sur 139 commentaire

Returning the fourth charger for a fifth one.

il y a 11 jours
Martin again with another review because the fourth one has now failed and I'm about to take it back for a fifth one. As other reviewers have stated they have a lifespan of somewhere between 6 and 18 months and then they just quit.
Traduire avec Google

Non, Je ne recommande pas ce produit.

Utile?
Réponse de CustomerSupport :
il y a 10 jours
CustomerSupport
Thank you, Martin, for sharing your experience with the MotoMaster Eliminator Workshop Series Smart Battery Charger. We’re truly sorry to hear that you’ve had repeated issues with this product. Your feedback about the lifespan and reliability is very important, and we understand how frustrating this must be. We’d like to learn more about what happened so we can assist you and escalate this concern to our quality team. Please reach out to our customer support at [contact info] with details about the failures and your usage conditions. Your input will help us improve durability and ensure better performance for future products schumacher

2 Failed

il y a un mois
I purchased one and used it maybe 15 times in less than 2 years before it failed. CT replaced it under warranty. One year later the replacement failed. In my opinion this unit is not reliable.
Traduire avec Google

Non, Je ne recommande pas ce produit.

Utile?
Réponse de CustomerSupport :
il y a un mois
CustomerSupport
Thank you for sharing your experience with the Moto Master Eliminator Workshop Series Smart Battery Charger. We’re sorry to hear about the reliability issues you’ve encountered. While we’re glad Canadian Tire honored the warranty, we understand how frustrating repeated failures can be. Your feedback is valuable and helps us identify areas for improvement. If you’d like assistance finding a more durable alternative or have questions, we’re here to help. schumacher

Good charger

il y a 2 mois
Very pleased with this battery charger was unable to recondition my quad battery
Traduire avec Google
Utile?

Junk

il y a 9 mois
The first one was replaced under warranty at 2.5 yrs, rarely used. 2nd one lasted about the same time but only warranted from the original purchase date. I won't buy anymore Motomaster products.
Traduire avec Google

Non, Je ne recommande pas ce produit.

Utile?

On my fourth replacement

il y a 9 mois
I am writing this from the store where I am picking up the 4th one in a year and a half. The warranty only amounts to an exchange so I cannot get my money back. I am stuck exchanging these junkie Chargers until the 3-year warranty expires and then I guess I will throw the last one away and go and buy something better from a different store. Don't waste your money.
Traduire avec Google
Utile?
Réponse de Canadian Tire :
il y a 9 mois
MotoMaster
Thank you for your feedback. We sell thousands of this model battery charger without issue. We'd love to hear more detail about your experiences so we can help troubleshoot. Please feel free to contact us at 1-800-621-5485.
1 – 5 sur 139 commentaire

Questions

1 - 10 sur 24 questions

Q : Has anyone unit charged a regular lead acid automotive or 12 V deep cycle battery at 16 volts?? I've had two of these chargers do this to 3 seperate batteries. 16V seems high. Batteries were both new

il y a 3 ans
Traduire avec Google
4 Réponses
  • R : I figured it out boys! Right in the instruction manual too who would know! I was having issues with this unit charging at 16.5V and overcharging my batteries. You need to first connect the charger to the battery using the positive and negative leads, and then plug the charger into the AC outlet. It seems to charge at 13 to 13.5v now no problem.

    il y a 3 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : How long after the 100% charge does the green light turn on? I have it on charge at the 15/40 amp for 3.5 hours and it shows 100% charge but the green light isn't on.

il y a 3 ans
Traduire avec Google
4 Réponses
  • R : Hi to anyone who's having this problem, i had to exchange for a new unit. Guess i had a faulty one out of the box. The green light indeed comes on after the charger hits 100% on the new one.

    il y a 3 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : When using the Eliminator is it better to disconnect & remove the battery from the vehicle to desulfate it or can I leave it in?

il y a 3 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : In that situation, I’d remove it from the vehicle or at least make sure there is room above for gassing.

    il y a 3 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : When the charger is used as a maintainer/maintenance mode. What amperage is used for this feature? Or would a different product be better suited for this application?

il y a 3 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : Only require a unit that has a 2 amp maintenance

    il y a 3 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : How do you switch from 15 amp to 40 amp? There's only one button to select for that range but I can't find any instructions in the manual on how it works

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : Good morning Frenchie, The buttons operate as a cycle through buttons.  Pressing them multiple times give you the ability to cycle through the operational functions like Amperage and Battery Type. I hope this helps, Graham.

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : What is the wattage requirement for the AC input for 125A Engine Start feature? I do remote camping with a generator and want to ensure generator can run the engine start feature for emergency situations.

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : This model will not draw more than the standard household current. You can easily run this unit with a 2500-watt generator. Please call customer support at 800-621-5485 if you have further questions about this product.

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : What is the wattage requirement for the AC input? This is needed to know if your current AC generator will run it in remote situations such as when camping.

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : If using only the charging modes (i.e. not the 125A Engine Start feature), this charger will draw/require a maximum of about 700 watts to operate.

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Does this need to be plugged into the wall to he used or can it ba charged and used while camping to charge my extra car battery?

il y a 2 ans
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : This battery charger needs to be plugged into AC power during use.

    il y a 2 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : can it charge LiFePO4 batteries

il y a 2 ans
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : No, this charger is not recommended for lithium batteries.

    il y a 2 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Can you use this battery charger as a trickle charger connected to your terminal and ground while you change out a Mercedes AGM battery ? Most places online say to connect a trickle charger to keep the memory of the cars computer while you change it.  

il y a 2 ans
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : While this product would not be suitable for your memory saving application, there as any other number of possible options such as: - 011-3006 OBDII-type Memory Saver - One end plugs into your OBDII port while the other end can be plugged into another 12V power source such as a booster pack or, if paired with accessories such as 011-3014 or 011-3015 can be connected to another standalone 12V battery or to another vehicle's 12V outlet. - 011-1954 OBDII Maintainer Connector - Paired with the Supply Mode of 011-1969 MotoMaster Eliminator Precision Series Charger. - Finally, because your vehicle actually has remote jump start posts to which you can easily connect to while working on the battery) you can consider any battery charger with a supply mode, such as the aforementioned 011-1969 MotoMaster Eliminator Precision Series Charger or it's more powerful big brother 011-1970. Or the NOCO Genius 2, 5 or 10 models.

    il y a 2 ans
    Utile?
    Traduire avec Google
1 - 10 sur 24 questions

4 étoiles et plus

Haut