Obtenez votre commande dès aujourd’hui. Ramassage* ou livraison le jour même** disponible.

En savoir plus

MotoMaster Eliminator

Chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator de série Workshop, entièrement automatique, 15/3 a, 6 V/12 V,

#011-1978-2
139,99 $
Mieux notésExclusivité
Achetez-le en ligne :
Ramassage à Leduc, AB
13 En stock
Obtenez-le dès aujourd’hui!

Ramassage disponible à 15 h 30, 12 déc.

Quantité mise à jour à 1
Nouveaux paiements numériques disponibles à la page de paiement
Trouvez-le également en magasin:
13 en stock au Leduc, AB
Allée 12
Ajouter au registre

À l'attention des personnes résidant au Québec: pour obtenir des renseignements sur l'entretien et la réparation, cliquez ici.

MotoMaster Eliminator

MotoMaster Eliminator

Chargeur de batterie intelligent MotoMaster Eliminator de série Workshop, entièrement automatique, 15/3 a, 6 V/12 V,

139,99 $

Objets similaires

Produit Détails

Choisissez des charges plus rapides et plus sécuritaires avec le chargeur de batterie fiable MotoMaster. Offrant un chargement et un entretien précis de la batterie, ce chargeur durable est doté de protections intégrées pour une sécurité accrue. Un écran numérique pratique vous permet de suivre la progression de la charge avec l'état, la tension et les codes d'anomalie pour une utilisation sans tracas.

  • Mode de charge de 15 A pour les batteries à grande capacité ou à décharge profonde

  • La commande entièrement automatique à microprocesseur règle automatiquement l'intensité en fonction du retour de la batterie

  • Chargement avancé en 5 étapes qui comprend la désulfatation et le démarrage en douceur, au besoin, pour raviver et conditionner les batteries à décharge profonde

  • Convient à toutes les batteries plomb-acide de 6 et 12 volts, y compris les batteries à électrolyte liquide, sans entretien, AGM et à électrolyte gélifié

  • Bouton de démarrage permettant de démarrer manuellement le chargeur pour une utilisation sur des batteries d'aussi peu que 0 volt

  • La fonction d'essai de l'alternateur vérifie la tension de sortie du système de charge du véhicule

  • Caractéristiques de sécurité, notamment la protection contre l'inversion de la polarité, les courts circuits, les circuits ouverts, la surchauffe, la surtension et la surcharge

  • Boîtier robuste en acier peint par poudrage avec poignée de transport

  • Isolation spéciale à basse température pour garder les câbles souples, même par températures froides

Numéro de modèle de l’article CT040
Certifications CEC, Conforme aux normes UL
Compatibilité de tension de la batterie 12 V, 6 V
Couleur principale Noir
Fonctionnalités avancées Arrêt automatique, Indicateur de charge de la batterie, Surveillance du mode d’appoint, Protection contre la surcharge, Protection contre le branchement inversé, À l’épreuve des étincelles, Protection contre les surcharges thermiques
Hauteur du paquet (cm) 25,00 cm
Hauteur du paquet (po) 9,84 po
Hauteur une fois assemblé (cm) 25,40 cm
Hauteur une fois assemblé (pi) 0,83 pi
Intensité de sortie (ampères) 15 A
Largeur du paquet (cm) 24,99 cm
Largeur du paquet (po) 9,84 po
Largeur une fois assemblé (cm) 25,40 cm
Largeur une fois assemblé (mm) 254,00 mm
Largeur une fois assemblé (po) 10,00 po
Liste d’accessoires Aucun accessoire inclus
Longueur du cordon (cm) 208,60 cm
Longueur du cordon (pi) 6,84 pi
Longueur du cordon (po) 82,13 po
Longueur une fois assemblé (cm) 10,80 cm
Longueur une fois assemblé (pi) 0,35 pi
Longueur une fois assemblé (po) 4,25 po
Matériau principal Métal
Modes de taux de charge Automobile
Poids du paquet (kg) 4,08 kg
Poids du paquet (lb) 8,99 lb
Poids une fois assemblé (kg) 4,08 kg
Poids une fois assemblé (lb) 8,99 lb
Profondeur du paquet (cm) 13,98 cm
Profondeur du paquet (po) 5,50 po
Profondeur une fois assemblé (po) 10,00 po
Puissance d’assistance au démarrage (A) 0 A
Régulation de charge Multiétapes intelligent
Temps de charge (h) 0 h
Température maximale (°C) 0,00 °C
Température maximale (°F) 32,00 °F
Température minimale (°C) 0,00 °C
Température minimale (°F) 32,00 °F
Tension d’entrée (V) 120 V
Type de véhicule compatible VTT, Automobile, Bateau, Camionnette, Motocyclette, VUS, Tracteur, Camionnette, VUTT, Fourgonnette
Type d’affichage Numérique

Notre politique de retour

Consulter l’intégralité de la politique de retour

Garantie

Si cet article est défectueux, il est couvert par la garantie du fabricant. Dans le cas où aucune garantie n'est indiquée, cet article est couvert par une garantie Canadian Tire de trois ans honorée dans tout magasin Canadian Tire et il peut y avoir une garantie prolongée du fabricant.

Renseignements supplémentaires

Consulter les guides de l’utilisateur et d'autres renseignements sur les articles

Offres hebdo

Points saillants de l'evaluation

List of Avantages Highlights
List of Désavantages Highlights

Évaluations

Sommaire de la notation

Sélectionner une ligne pour filtrer les commentaires
81 commentaires avec 5 étoiles.
19 commentaires avec 4 étoiles.
7 commentaires avec 3 étoiles.
4 commentaires avec 2 étoiles.
16 commentaires avec 1 étoile.

Note générale

4.1
43 commentateurs sur 57 (75%) recommandent ce produit

Évaluez ce produit

Sélectionnez pour évaluer l'article à 1 étoile. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 2 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 3 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 4 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Sélectionnez pour évaluer l'article à 5 étoiles. Cette action ouvrira le formulaire de soumission.
Pour ajouter un avis, vous devrez fournir une adresse courriel valide à des fins de vérification.

Images et vidéos du client

Filtrer les avis

  • charge
  • facilité d'utilisation
  • prix
  • les caractéristiques du produit
  • la satisfaction
  • qualité
  • achat
  • pour la voiture
1 to 5 sur 127 commentaire
1 – 5 sur 127 commentaire

Not as smart as you might think

il y a 10 jours
Not as automatic as is suggested. It defaults to AGM for example, even if it’s a regular lead acid battery- resulting in a possibility of overcharging. There’s no indication if it reduces charging amperage (as older style did/does) as it gets closer to a full charge. Overall - not impressed at all really
Traduire avec Google
Utile?

Useless and not pratical

il y a 15 jours
Not a pratical or useful charger.. can't bypass the desulfating step so it's useless for 10 hours if it starts.. a complete waste of money if you just need to recharge a battery with this thing... Maybe it's broken, will try to return it... In the end, for me it's a "Don't buy."
Traduire avec Google

Non, Je ne recommande pas ce produit.

Utile?
Réponse de CustomerSupport :
il y a 10 jours
CustomerSupport
Thank you for your feedback. We’re sorry the charger didn’t meet your expectations. The DE sulfation mode is an important feature designed to help extend battery life by breaking down lead sulfate crystals that can reduce performance over time. This process can take several hours but helps improve long-term battery health. Our customer service team is always available to assist with operating the unit or troubleshooting before you return it. Please contact us at 800-621-5485—we’re here to help. schumacher

I like this charger

il y a 2 mois
Charger is easy to use
Traduire avec Google
Utile?

Good Product

il y a 2 mois
More durable with a steel cover and straight forward. Definitely a step up from the plastic covered version that looks like it came from a McDonald's Happy Meal.
Traduire avec Google
Utile?

Why I like my battery charger

il y a 2 mois
The percentage of battery prior to charging and the fully percentage when charged very useful feature. Being able to adapt the charger to various batteries and slow or quick charge great features.
Traduire avec Google
Utile?
1 – 5 sur 127 commentaire

Questions

1 - 10 sur 26 questions

Q : Just bought this charger. Connected to SUV battery rated at 600 CCA and set battery type to normal and 15A mode. Charged to 100% & green light came on.  The whole time the output voltage stayed at 16.1 volts, even in maintain mode.  Is charger faulty?

il y a 4 ans
Traduire avec Google
4 Réponses
  • R : Hi again, just to correct the info in the last sentence of my previous post. The default setting of the battery charger is 15 amps. (This is used for power boosting up a flat battery.) Follow the “How to” in the written instructions and switch the power supply to 3 amps for trickle charge. You have to search the instructions a little to get this info. But 3 amps is the correct setting for trickle charge. Also for pease of mind the charger has a micro compressor that switches off the charge when the battery is fully charged. And.. would I recommend it. Definitely. It’s simple to use, a good price and has worked perfectly for me non stop for the past 6 months. Nov 2020 - March 2021.

    il y a 4 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Looking for owners manual

il y a 6 mois
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : When you go to the product's page on canadiantire.ca, click on the Resources tab. There, you will find the download link for the instruction manual.

    il y a 6 mois
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Just charged my first battery with 011-1978-2, charger worked good. Why does it say 'store in upright position' ?

il y a un an
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : Minimal care can keep your battery charger working correctly for years. The manufacturer recommends storing the charger unplugged from the AC power outlet in an upright position to prevent accidental damage to the cords and charger. You can reach our customer support at 800-621-5485 if you have further questions about this product.

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Hi this charger have 3 settings; Normal, AGM, Gel Which setting we should use while using charger. Thanks

il y a 2 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : You should use the setting appropriate for the battery being charged. Normal is for a 'standard' acid flooded battery found in most cars. AGM is a different type of car or marine battery and should have "AGM" found on the battery. GEL would also be found on the battery labeling if it applies...

    il y a 2 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : This charger has boiled 3 different batteries. I just measured a lead acid battery at 12.6V before charging. Charger said this was 67%. Tried charging at 15A could immediately hear gas being released. Charge voltage was over 16V. Is this normal or faulty?

il y a 3 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : Make sure you also select NORMAL for almost All Batteries!

    il y a 3 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Will this work on an 8 volt battery?

il y a 4 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : No, this charger is intended for 6 and 12 volt batteries only. It will not charge an 8-volt battery.

    il y a 4 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : I bought this charger for my 6 volt deep cycle batteries on my motorhome class a coach. Is the the right one?

il y a 4 ans
Traduire avec Google
3 Réponses
  • R : I use it to trickle charge my standard 12 volt car battery. Check the instructions to see if the charge can be lowered/switched to 6 volt. If not. Don’t use it as it may burn out the 6 volt battery.

    il y a 4 ans
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Will this charger charge a 12 volt 50 amp lithium battery?

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : Yes.  There is 2 settings a 15 and. 3.  Use it in the 3 overnight and it will be completely full in the morning. 

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : Is anyone else having issues with the Alternator % feature of this device? I follow the manual word by word but when I get to pick that feature the device goes from %battery charge to Voltage directly and not to the option to see the Alternator %.

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : With the charger is unplugged from AC power. Connect the clamps to the battery first, then plug the charger into AC power. Start the vehicle, rev the engine at 2000 rpm for 30 seconds and turn on the vehicle’s headlights or other accessories.The alternator reading will be shown as a % (unless the charging system is actually malfunctioning in which case it will read LO or HI). If you're still having troubles, feel free to contact 1-800-528-6817 for assistance.

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google

Q : The manual says that for charging the battery in the car you attach the negative black to the battery and the red positive to the chassis. When I do this the E04 error comes up. Cables reversed.

il y a un an
Traduire avec Google
2 Réponses
  • R : The passage in the manual you are referencing is specifically for Positive Ground systems. Positive Ground systems are extremely rare. The vast majority of vehicles in North America use a Negative Ground. Please reference the passage for Negative Ground systems (which instructs to connect the red clamp to the positive battery terminal).

    il y a un an
    Utile?
    Traduire avec Google
1 - 10 sur 26 questions

4 étoiles et plus

Haut